onsdag 12 mars 2008

Aktieportfölj, gaysex & Harry P. . .

Aktieportfölj, Gaysex & Harry Potter

En ny dag utan den där "jippi-jag-ska-till-skolan-känslan", men duktig som man är bestämde jag mig för att gå ändå. Väl på buss hållplatsen var busskuren så full att vi antagligen kunde fått vara med i guinessrekordbok, under rubriken, "flest antal blöta och sura personer i en busskur". Bussen var sen och inte blev det bättre av de sjukt långa köerna in till stan. Busstanten tyckte hon var smart och åkte en specialväg, men det hade alla människor också gjort vilket i slutändan ledde till att jag och sara kom tjugo minuter försent till engelskan.

Efter skolan gick jag och Sara till Mingeling och köpte varsin take-away-box med mat och åkte sedan hem till henne. Jag var pratsugen men sara ville lyssna på Harry Potter bok nummer sju, en sådan där check talbok. Dötrist och hon lyssnade till på köpet på den i 4x normal hastighet, så det ända jag hörde var, hmsldgmls fsakfj Hogwarts hmmhmh Hogwarts. Jag somnade i hennes gudomliga säng efter några sekunder och sov i flera timmar. Resten av kvällen lekte jag med hennes och min syster vid datorn och tittade på "andra avenyn", eller rättare sagt tittade bara på de intessanta scenerna, tex när Kim och Pontus myser lite i musiksalen. När vi satt där ringde Alex, ja vi har paus men kanske inte sådär seriöst att man inte får prata med varandra för det har vi lyckats göra nästan varje dag dne här veckan. Det jag skulle berätta var att han satt ihop en aktieportfölj till mig, jippi hurra och wiii. Måste göra det till skolan och jag är "inte så insatt", som Björn Gustafsson uttryckt sig.

Varför gick jag då runt i en blöt tröja hela kvällen igår?
Jo när jag var ute och sprang ringde pappa mig och sa att en liten incident skett med tvätten. Bilder på min fina blus missfärgad av en rödstrumpa med rosaröda duttar på dök upp i huvudet, men ingen strumpa hade hamnat fel. Det var min favorit Acnetröja som hamnat fel och nu var så liten att den eventuellt skulle kunna vara förliten för min lilla nalle, Dampnallen. Pappa och jag drog i den som galningar och för att den inte skulle krympa fick jag gå runt med den blöt tills den torkat. Idag var jag så glad att dne inte krympt så dagens outfit blev acnekoftan, vit blus och jeans, samt Lillens söta halsband från Rusta. Rusta är enligt mig och min syster Lillen det samma som lycka. Rusta har allt, det är billigt och alla människor som handlar där är roliga att titta på. Alla vill fynda och gud vad mycket konstiga saker de billiga priserna får folk att köpa.

Nu ska jag snart hoppa ner i sängen, men först göra tyskaläxan. Någon som är bra på det där med ackusativobjekt?

Värme från er solstråle. . .

BTW. Tack för aktie hjälpen! Någon annan som har några tips?

Inga kommentarer: