tisdag 16 september 2008

Båten på land, kaffe och riktigt fikabröd



Idag mötte jag och Catrine upp Sara för att gå och äta lunch. Vi bestämde oss för att dra ett wild card och gick till en japansk restaurang, där jag lyckades trycka i mig ca tolv minivårrullar, tre olika kycklinggrytor, friterade räkor, sallad och kalaset avslutades med en kaffe som fick hela magen och alla vårrullar i gungning. Helt klart en bra start på dagen, mätt och go var jag i alla fall!

Skoldagen flöt på, datorkunskapen var lätt som en plätt, ekonomi-testet var lätt som en plätt och matematik-testet från gårdagen var visst lätt som en plätt det med. Fast hade tabbat mig lite då jag inte tänkt på att det faktiskt bara finns sex sidor på en tärning, vilket resulterade i att jag framstod som en riktigt osmart filur. Min nya mattelärare har nog kommit fram till att det inte är någon idé att lägga tid och energi på att försöka lära mig något, jag menar jag är tjejen som går i tvåan på gymnasiet och (inte) vet att en tärning har sex sidor, suck.

Efter skolan kokade jag och Sara kaffe som vi sedan hällde upp i en termos. Med termosen i högsta hugg begav vi oss ner till Hemköp där vi införskaffade en liten förpackning med mjölk och en stor längd med riktigt fikabröd. Ingen kanel, inget pärlsocker och absolut inget glurr i mitten inte, en vanlig hederlig kardemummalängd ska det vara. Nöjda gick vi därifrån, men kom snart på att vi glömt muggar och sockerbitar (om nu någon skulle vilja ha det), så det fick vi ordna på macken en bit nedanför. Nu var vi helt nöjda och begav oss ner till Ängholmen, där vi möttes av fyra frusna pojkar/män som bara längtade efter kaffe, bulle och trevligt damsällskap. En mysig fika blev det i båten, som precis tagits upp på land. Sedan fick vi skjuts hem så vi slapp gå, tack Oskar/Oscar?!

Nu när det är läggdags så känns det undebart att ha varit nere vid havet en stund, att ha sett lortiga händer och att nästan ha lyckats äta upp en hel bullängd själv.

Soliga hälsningar från er lilla Solstråle.

1 kommentar:

Kajsa Så Klart sa...

hahaha , goodie de där med tärningne, tyvärr är jag ju veteran i sådana sammanhang ... :S
men men ,ja vill också att våra prov ska vara enkla , jävla franska och no , pendrevoafuck!!!!