måndag 15 september 2008

Höstmys


Måndag morgon

Det finns ju väldigt få saker som man ser fram mer emot än måndag morgon. Det enda jag kan komma på som är ännu trevligare är måndag morgon när man ska till tandläkaren, känn hur du fylls av min underbara sarkasm. Igår kväll klockan halv tio kom jag nämligen på att jag ev skulle till tandläkaren idag, men lappen där datum och tid stod knycklade jag ihop till en lite liten boll så fort brevet från Folktandvården ramlat in genom brevlådan. Igår när jag kom hem från Sara så var det alltså bara att sätta igång och leta efter den där lilla pappersbollen. Till slut hittade jag den, och mycket riktigt skulle jag till tandläkaren, hua. Skräcken har alltid varit stor och även denna gång var jag lite skakis innan. När tandläkaren Ulla tittat lite i munnen på mig konstaterade hon att allt såg fin fint ut, som vanligt, om man bortser från de tänderna som ser ut som om de är inkastade i mun på mig, av en skev högerskytt som kastat med vänsterhanden. Skönt, nu kunde jag äntligen andas ut och släppa mardrömsbilderna som cirkulerat runt i huvudet. Bilder på hur jag håller på att dö i en tandläkarstol, när jag ligger där med sjuttontusen olika speglar, spatlar, bomullskorvar, borrar, knivar och en hel del andra galet läskiga saker i munnen. Ett år till nästa läskiga möte med stackars Ulla och jag är nöjd! Fast inte fick jag något klistermärke eller någon ring när hon petat klart i munnen på mig, snålt.

Något jag utöver det lyckade tandläkarebesöket kan glädja mig åt idag, är att helgen var mysig. I fredags kom jag inte längre än till tv-soffan, sedan somnade jag till "The girl next door" och ett fylle-sms från Adam, en gammal klasskompis som frågade om han fick sova över, haha. I lördags vaknade jag med en lite pirrig känsla i kroppen, jag skulle gå på dejt senare under dagen. Vad ska man ha på sig? Vad ska vi göra? Kommer det att bli stelt? Ja frågorna var så många, men jag bestämde mig för att inte tänka så mycket och för att vara jag, så lyckades jag tänka förvånansvärt lite. Dejten var helfestlig, trevlig och mysig. Jag fick äta glass på lejonet och björnen, god mat, sitta i solen, baka och på kvällen blev det party. Helt perfekt ju! Vad mer skulle jag kunna begära? Jo trevligt sällskap, och det hade jag det med! Jag sa ju att det var perfekt!

Nu är jag helt slut efter en slitsam dag med tandläkarbesök, sega lektioner, test i matematiken och en del läsande inför rättskunskapsprovet.

Soliga hälsningar från er solstråle!

Inga kommentarer: