måndag 7 januari 2008

Födelsedagen och den berömda Pinatan


Pinatakalaset

Jag vaknade till liv samma tid som jag gjort för 17 år sedan, pappa och Maria gjorde ett tappert försök med en födelsedagssång, inte så illa faktist. Blommor i stora vaser, presenter även om jag redan fått datorn. Jag fick bla. en biljett till Marilyn Monroe som jag ska gå på tillsammans med Lillen. Mamma hade skickat med mig present och i kortet fanns en bild på mig och henne från min skolavslutning i feman, gulligt. Den får ni inte se!

Stora Fia hade kalas på födelsedagen och inte vilket kalas som helst, utan ett pinatakalas. Pinatan var gjord utav proffsen, nämligen mig och Alex, jag står dock för det blommiga och guldglittriga. Allt var väldigt trevligt och jag tänker dela med mig av några bilder från tillställningen. Det var mina nära, Alex, Matilda och Sara, samt Danne som var med och firade. Pinatan fick alla utom Danne försöka ha ihjäl för Sara satte ett kanonslag så det for godisar över hela gården precis innan det var hans tur att slå. Till nästa år är han lovad första tjing på pinatan. Vill ni komma kanske?

På menyn stod, pizza, godis, pinatagodis, vanliga chips och konstiga chips, vindruvor, och marängsviss med alla tillbehören, helt klart ett vinnande koncept.


Godis, blommor och Pinata, tänka sig så glad jag man kan bli av det. Det tisslades bland gästerna, "Vad har hon tagit egentligen?" hördes jag sägas bakom min rygg, men Alex sa bara, " Inget, hon är bara väldigt väldigt glad" och det var jag.

För att så smärtfritt som möjligt bestämma vem som skulle få dela ut det första livshotande slaget mot pinatan, lekte vi en lek. Den som vann fick slå först. Jag var direktkvalifiserad till finalen som födelsedagsbarn och fick dela ut det första slaget mot pinatan.(Jag missade med flera meter)






Alex och Sara mötte varandra i andra omgången och Alex vann. Han börjar bli gammal nu och fick ta stöd mår byrån, fusk?


Som jag kämpade, å ändå var jag inte ens nära.

,

Trötta och glada, Alex fortfarande lite tveksam, men till och med han lyckades bli mätt. Kalaset led mot sitt slut och jag var, övertrött, överfeedad och ÖVERLYCKLIG.

Tack allihopa för en underbar födelsedag, som inte kommer glömmas bort i första taget och för alla fina presenter.

Värme er kalasiga solstråle.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för kalaset fia :D var väldigt trevligt, roligt och gott ;). ser fram emot ännu mer pinata näste år ;). Tror dock jag tyckte det var roligare att göra den än att slå sönder den :P. puss Alex

Anonym sa...

Tack själv, roligt att du tyckte det var ett lyckat pinatakalas. Fast jag håller med dig, mycket roligare att göra pinatan än att försöka slå den;) Älskar dig och kul att du kommenterat:D pusss

Anonym sa...

Allt jag kan säga är att konceptet verkar lysande, jag köper det till Jonas 40-årsdag, rakt av!
Puss

Anonym sa...

Haha, ser ju ut som en lyckad pinatafest :) , gillar bilderna när sara stoppar pennan.. hahah, puss :)