torsdag 3 januari 2008

Nytt År, Nytt . . .

Nytt År, Nytt . . .

2008, vilket år det kommer att bli. En ny vår, en ny sommar med massor av sol, en ny höst och så en ny kall vinter. Jag står där på trappen i mina skyhöga skor, massor av paljetter och rött läppstift. Håret hade legat på spolar och var så stort och Hollywood så det bara skrek om det. Längtan efter ett nytt år och en ny start infann sig hos oss, längtan efter att få en ny chans och ett fantastiskt år.

Jag hoppade upp och ner för att se så många raketer som möjligt samtidigt som jag skrek, ”Jag hatar raketer, att inte folk har bättre saker att lägga pengarna på. Stackars alla djur, om grannens hund dör tack vare det här så kommer jag att. . . wow såg ni den vilken stor, å den var rosa ” Ja man kan nog säga att jag har en slags hatkärlek till raketer, alla granna färger olika storlekar och lika höga smällar, det fascinerar mig, men så många hundar som lider och är rädda en hela natten orkar jag inte ens tänka på.

Ett Nytt År, Ett Nytt, ja förväntningarna är många, men besvikelserna lika så. Varje år tänker jag att just det här året kommer att bli så mycket roligare än alla andra, förändringar kommer att ske och jag kommer att bli som en ny människa. Det känns aldrig som om något händer, men när man sedan på nyårsafton tänker tillbaka på det året som gått inser man att det vist har hänt saker, man har ändrats och det har alla andra också.

Idag gick jag upp tidigt, sex ringde klockan men jag sov lugnt vidare till klockan sju. Oj, nu är det bråttom, på en timma ska jag duscha, städa, äta, packa och få ordning på alla kort, nycklar och så mobiltelefonen. Alla dessa saker skulle jag inte hinna med så gallringen började, duscha är egentligen inte så viktigt, jag sköljer håret lite istället. Äta, nja Mc Donalds finns ju alltid och städa kan jag göra när jag kommer hem igen. Packa måste jag göra och hitta kort och nycklar. Allt gick snabbt och jag hade gått om tid och slapp stressa, så skönt. Hädanefter ska jag alltid gallra sådär bra och bara göra det viktigaste. Kanske ska jag gallra hela mitt liv och göra det viktiga och sedan unna mig lite roliga saker då och då? I alla fall så åkte jag och Lillen in till stan för att ta bussen till Strömstad. Lite frukost åt vi på vägen och jag vill nu varna er alla för Mc muffin med ägg och bacon, hoppas ni inte redan provat denna lilla osmakliga sak. Om ja, vad tyckte ni egentligen? Jag kanske bara var trött och ville tycka att den var osmaklig så att den blev det och pga. detta missöde går miste om en delikat sak hela mitt liv för att jag en gång dömt ut den totalt. Nu sitter jag här på kosterbåten och kikar ut på det stilla havet, snö fanns på ställen längs vägen men inte här, solen lyser underbart varmt in genom fönstren och jag mår strålande.

BTW, måste berätta att en gubbe höll på att klämmas ihjäl där man stoppar in väskorna på bussen. Chauffören fick helt plötsligt bara för sig att stänga den och en annan farbror fick försöka trotsa bussen och drog i luckan. Mimmi som precis stoppat in sin väska fick en smärre chock och avslöjade att det var hennes mardrömsscenario vi alla fått vittna.

Akta er för sura busschaufförer som vill stänga luckor och allt annat farligt i världen, massor av värme er lilla solstråle.

1 kommentar:

Anonym sa...

Typiskt nu finns det ju ingen anledning för mig att prova 'Mc Muffin'. Jag måste erkänna att jag varit lite sugen på att sätta tänderna i den!
Well jag tar en Saffransbulle istället, puss!