onsdag 2 januari 2008

Vinterkyla, Depression och Donuts


Vad har jag gjort, egentligen!

Det har gått en lång tid sedan jag sist skrev något här, men tro mig jag har tänkt tanken minst tusen gånger. Så om det man brukar säga, "det är tanken som räknas" stämmer, så är jag också förlåten minst tusen gånger.

"På västfronten intet nytt", och det samma gäller på min front. Jag har inte suttit inlåst i en liten box sedan 15 november, men mitt liv har inte utsatts för några drastiska förändringar. Jag har varit i Stockholm och där jag var på Richard Wolfs konsert, wow alltså. Han fick mig att förstå att vissa människor verkligen har "it". Han var fantastisk på scen och jag fick inspiration till ett tal som jag skulle hålla i skolan. Förutom konserten så shoppade jag, hade kvalitetstid med mor och min syster samt åt ett flertal donuts. (Råkar ha samma favoriter som Homer Simpson, dem med rosa glasyr och strössel) Vet inte om det säger mest om mig eller om honom, men tillbaka till mitt ego. Efter resan var skolan inte en plats där man gjorde något utan där man vilade och tog det lugnt innan man skulle hem och plugga. När jag började blogga lovade jag mig själv och er att inte drabbas av höstdepression, men så kom vintern. För första gången i mitt liv, längtar jag efter snö, snö och mer snö. Skolan, mörkret och dåligt humör från höger och vänster fick mig att tappa sugen. Jag åkte hem från koster några dagar efter jul och fastnade i soffan. Där låg jag två dygn, åt knappt någonting, tittade oavbrutet på OC, iförd en Julie Cooper "trailer trasch suit" i rött velour, oduschad utan att ens ha borstat tänderna. Tillslut fick jag nog, åkte in till stan och träffade Alex efter alla våra bråk och redde ut det hela riktigt bra. Jag var helt utmattad, utsvulten och uttorkad, kan du komma på fler ord som börjar med ut, så var jag det antagligen. Efter att ha ätit en pannini likanande sak, en jättebiskvi och druckit en Julmust och en Fanta var jag som en ny människa. Inga problem fanns kvar, allt kändes väldigt enkelt och det gör det fortfarande. Mitt tips är helt enkelt, att om du känner dig deppig, ful eller bara lite lagom värdelös, så bädda ner dig i soffan, i ett hem där inga godsaker finns, tvätta bort sminket och titta på massor med film. När du känner längtan efter en dusch, att borsta tänderna, ett socialt umgänge eller att bara frossa i godsaker, och gör allt detta, så kommer dina "lyx-problem" kännas mycket bättre. Stora verkliga problem som man behöver ta tag i kan tyvärr inte övervinnas med min supermetod, men alla har ju småproblem som känns stora så varför inte prova om man ändå har tid och ro.

Ja nu vet ni ju vad er solstråle har pysslat med, vad har ni gjort, har något kul/hemskt hänt? Skvallra gärna lite med mig, gossip gossip....

Värme i vinterkylan från er solstråle

1 kommentar:

Anonym sa...

Utomjording !! :)
Bra att du har börjat blogga, har saknat dina inlägg -
Puss på dej xD